Hår tips

2014-01-15 @ 10:15:56
Många av dem jag träffar undrar om mitt hår. Jag har alltid haft kort hår men under de senaste åren så har jag sparat och vårdat det så det har växt en hel del. Eftersom jag får frågan "hur blev det så långt så fort?" ganska ofta så tänkte jag dela med mig av mina bästa tips! 

1. När du blåser håret så blåser du ENDAST ovanifrån. Böj dig inte framåt och rufsa runt underifrån för då får du ett frissigt hår. (Helst av allt ska det få torka i en fläta under natten/lufttorka)

2. Duscha inte håret mer än ett par gånger i veckan. Det bara torkar ut din hårbotten samt toppar. 

3. Har du flottigt hår? Använd en svinhårs borste och vänd uppochner på håret och borsta från nacken och dra efter med handflatan. På så sätt så får du ner alla oljor och kreatin som håret själv producerar i topparna. Då förhindrar du även kluvna toppar. Samma sak i hela håret från rot till topp. 

4. Investera bra inpackning och schampoo hos din frisör. Detta hjälpte mitt hår allra främst! 

5. Ha ett bra värmeskydd om du ska platta och locka osv. Jag använder Kevin Murphys värmeskyddande olja som även kan användas som glansdroppar. Guld värd! Bästa köpet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback